انقلاب اسلامی ایران، فلسفه های جبری و ماركسیستی شرق و غرب را باطل كرد
نوشته شده توسط : modz

'اسلام الدین فیض علی'روز پنجشنبه در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا، افزود: هر چند تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مدتی بود كه مسلمانان اجرای دستورات آخرین دین الهی را كنار گذاشته و به آن كم توجه بودند، اما قدرت و صلابت موجود در پیام ها و تاكیدات حضرت امام خمینی (ره) سبب شد كه افسانه بازگشت به اسلام و اضمحلال فلسفه های تو خالی شرق و غرب واقعیت پیدا كند.

وی با بیان آنكه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران حدود 20 سال سن داشته و در ارتش شوروی سابق خدمت می كرده، اظهار داشت: با وجودی كه از لحاظ عدم دسترسی به رادیو و روزنامه هیچ اطلاعی از روند شكل گیری انقلاب اسلامی نداشتیم، اما برای آگاهی از اخبار ایران تمام تلاش خود را به كار می گرفتیم تا در نهایت از تثبیت آن آگاه شدیم.

وی با اشاره به دگرگونی های صورت گرفته در افغانستان همزمان با انقلاب اسلامی ایران، گفت: هرچند سردمداران اتحاد جماهیر شوروی سابق فكر می كردند با این وقایع، امپریالیسم غرب شكسته خورده و انقلاب ایران و معترضان افغان به آنها گرایش پیدا خواهند كرد، اما غافل از شعار ' نه شرقی و نه غربی ' انقلاب اسلامی ایران بودند كه تنها قصد دارد نظام خود را با بهره گیری از اصول دین اسلام برقرار كند.

این كارشناس مسائل سیاسی تاجیك با اشاره به ادامه تلاش قدرت های غربی برای از بین بردن جمهوری اسلامی نو پا از طریق آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله، گفت: الحمدالله ایران راه خود را با تمام سختی ها و مشكلات پشت سر گذاشت و در جنگ هم با كمك پروردگار و یاری مردم توانست پیروزی دیگری به دست آورد و به راه خود ادامه دهد.

وی كه درباره گستردگی انقلاب اسلامی ایران سخن می گفت، افزود: پیام انقلاب ایران این بود كه این رخداد متعلق به یك كشور، یك منطقه و یك جغرافیای خاص نیست، به طوری كه پیام و اهداف آن حتی به دیگر قاره ها توسعه یافت و اكنون نه تنها عامل بیداری در جهان اسلام، بلكه سبب بیداری در غرب نیز شده است.

فیض علی در پایان با اشاره به دستاوردهای مستقیم و غیر مستقیم انقلاب ایران بر نظام جهانی، گفت: انقلاب ایران علاوه بر آنكه زمینه خروج ایران از اردوگاه غرب را سبب شد، تاثیرات متعددی نیز در معادلات منطقه ای از جمله همراه كردن بخش زیادی از مردم در مقابله با زیاده خواهی های غربی ها داشته است.

آساق**1558** 1506





:: برچسب‌ها: تایوان , آبی , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: