بارش برف سنگین دراستان زنجان مدارس را تعطیل و رفت و آمد را كند كرد
نوشته شده توسط : modz

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان در اطلاعیه ای اعلام كرد: به علت بارش برف سنگین، كولاك و برودت هوا كه موجب لغزندگی سطح معابر و دشواری در عبور و مرور شده است، مدارس مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان نواحی یك و دو زنجان، خدابنده و سجاسرود در شیفت صبح امروز /پنجشنبه/ تعطیل می باشد.

بر اساس این اطلاعیه همچنین مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرستان ابهر در نوبت صبح روز جاری تعطیل می باشد.

رییس اداره تحقیقات و پیش بینی اداره كل هواشناسی استان زنجان نیز، دمای هوای فعلی زنجان را یك درجه زیرصفر ذكركرد و گفت : این دما طی روزهای آینده بین پنج تا 10درجه سانتیگراد كاهش خواهد یافت.

'احد یاغموری' ارتفاع برف در زنجان را 20سانتیمتر ذكركرد و افزود: مردم استان زنجان طی ساعات آینده با وقوع یخبندان و هوای مه آلود مواجه خواهند بود.

مسول روابط عمومی اداره كل راه و ترابری استان زنجان نیز گفت: عبور و مرور وسایط نقلیه درتمامی راههای ارتباطی استان به خصوص محورهای كوهستانی و گردنه ها به دلیل بارش برف، وقوع كولاك و لغزندگی سطح جاده ها با زنجیرچرخ و احتیاط كامل امكانپذیر است.

'سیداحمد خلیلی' افزود: شماره تلفن های 7272027 و 7272017 راه و ترابری بطور 24 ساعته آماده پاسخگویی به رانندگان و مسافران، در خصوص وضعیت راه های ارتباطی این استان است.

مسوول روابط عمومی اداره كل راه و ترابری استان زنجان نیز گفت: پلیس راه به خاطر بارش برف سنگین و وقوع كولاك شدید ، در دو محور ارتباطی این استان محدودیت ترافیكی اعمال كرده است.

'سیداحمد خلیلی' روزپنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر عوامل راهداری استان زنجان ، با انجام عملیات برف روبی ، تیغ زنی و نمك پاشی، برای بازگشایی محورهای ارتباطی 'زنجان- دندی' و'زنجان - طارم' تلاش وافری می كنند.

وی تصریح كرد: در مابقی محورهای مواصلاتی استان زنجان نیز عبور و مرور خودروها به خاطر لغزندگی سطح جاده به كندی و سختی و تنها با زنجیر چرخ امكان پذیر است.

360 نفر از عوامل راهداری استان زنجان با 225 دستگاه ماشین آلات سبك، نیمه سنگین و سنگین در 28 راهدارخانه مستقر و وظیفه نگهداری بیش از پنج هزار و600كیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی استان را بر عهده دارند.

شماره تلفن های 7272027 و 7272017 راه و ترابری بطور 24 ساعته آماده پاسخگویی به رانندگان و مسافران، در خصوص وضعیت راه های ارتباطی این استان است.

همچنین مردم می توانند به منظور مطلع شدن از محورهای مسدود شده استان زنجان، با تلفن گویای141 ارتباط برقرار كنند.

597/522





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: