شهرداری سازمان حفاظت محیط زیست را دو میلیارد تومان جریمه كرد
نوشته شده توسط : modz

به گزارش ایرنا ، محمد جواد محمدی زاده در حاشیه مراسم افتتاح سیستم پایشگر لحظه ای تصفیه فاضلاب ایران خودرو دیزل در جمع خبرنگاران افزود: ادعای فروش پارك پردیسان كذب محض است.

یكی از اعضای شورای شهر در جلسه دیروز این شورا ادعای فروش پارك پردیسان را مطرح كرده بود.

وی اظهار داشت:‌ به نظر من ساحت شورای شهر بسیار پاكتر و منزه تر از آن است كه برخی از این افراد اطلاعات نادرست را در آن مطرح كنند و موجب تشویش افكار عمومی شوند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ادعا شده است كه سازمان حفاظت محیط زیست پارك پردیسان را تغییر كاربری داده است در حالی كه این گفته كذب محض است.

محمدی زاده افزود: تا زمانی كه من مسئولیت دارم و نه در دولت نهم تغییر كاربری در پارك پردیسان انجام نشده و نمی شود و ما اعتباراتی را برای احیا، آبادانی و توسعه فضای سبز آن انجام داده ایم.

به گفته وی شاهد این ادعا استقبال خوب مردم از پارك پردیسان به دلیل فضای سبز و آرامش بخش آن است كه در دولت نهم و دهم انجام شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت:‌ همان فردی كه ادعای فروش پارك پردیسان را مطرح كرده همان كسی است كه زمانی مسئولیت سازمان حفاظت محیط زیست را بر عهده داشت و ساختمان اداری این سازمان را در فضایی غیر اداری ساخت.

وی پرسید : به چه مجوزی ساختمان اداری سازمان حفاظت محیط زیست در پارك پردیسان كه فقط كاربری فضای سبز را دارد ساخته شده است .

معاون رییس جمهور اظهار داشت :ایشان توضیح دهند چرا زمانی كه مسئولیت سازمان حفاظت محیط زیست را برعهده داشتند حدود 30 هزار هكتار از اراضی پارك پردیسان به ناحق به سایر نهادها واگذار شد.

محمدی زاده ادامه داد: این اقدامات تنها فرافكنی برای عملكرد ایشان در زمان مدیریت بر سازمان حفاظت محیط زیست است.

به گفته وی سازمان حفاظت محیط زیست ، پارك پردیسان هیچگونه تغییر كاربری نداده و قرار نیست فروخته شود.

محمدی زاده افزود: طرح جامعی كه قبل از پیروزی انقلاب روی آن توسط فرانسویان مطالعه شده و نسخه های آن موجود است طرحی است كه در حال حاضر نیز سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی شدن آن را پیگیری می كند.

وی توضیح داد: در این طرح جامع قرار است اقلیم های ایران در پارك پردیسان باز سازی شود به طوری كه هر كس آن را مشاهده كند همانند مشاهده اقلیم ایران باشد .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این مطالعات از قبل از انقلاب انجام گرفته و پس از انقلاب تكمیل شده است و سازمان حفاظت محیط زیست آن را در ارتباط با اجرای اصل 44 در دستور كار قرار داده است.

به گفته وی در اجرای این طرح جامع از سرمایه گذاران بخش غیر دولتی نیز فراخوان به عمل آمده تا همكاری آنها برای اجرای این طرح كه صرفا زیست محیطی است، جلب شود.

وی از شهردار تهران به عنوان رییس كمیسیون ماده 5 كه به تغییر كاربری ها مجوز می دهد خواست در صورتی كه مجوزی را برای تغییر كاربری پارك پردیسان به سازمان حفاظت محیط زیست داده است منتشر كند و آن را به اطلاع شورای شهر برساند.

علمی **9014**1544





:: برچسب‌ها: بهار , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: